Podsumowanie roku szkolnego 2024/2025 praca z uczniami klas 7-8, licealistami oraz maturzystami

Czas na posumowanie roku szkolnego 2024-2025. Pierwszy raz je robię i aż żałuję, że dopiero, w końcu to już tyle lat i semestrów szkolnych.
Praca zaczęła się już w lipcu i trwała w sierpniu z dwoma Michałami, którzy pisali poprawki w liceum, obaj na szczęście zdali. 🙂

Później zaczął się dla mnie wyjątkowy rok szkolny,  ponieważ po 8 latach pracy online, a już prawie 20 w zawodzie korepetytorki w ogóle, odważyłam się utworzyć aż dwie grupy online przeznaczone dla uczniów klas ósmych. Jedna grupa wystartowała w październiku i trwała aż do egzaminów klas ósmych w kwietniu 2025, a druga rozpoczęła się w styczniu 2025 i także trwała do kwietnia 2025. Obie realizowały mój autorski program przygotowań do egzaminu ósmoklasisty, skupiliśmy się przede wszystkim na poznaniu narzędzi pomocnych w uczeniu się, zasadach rozwiązywania zadań testowych, schematach pisania rozprawek, opowiadań, przemówień, ogłoszeń, zaproszeń, odpowiadaniu na pytania otwarte, pisania pod presją, a także aktywnego czytania ze zrozumieniem i robienia notatek podczas czytania.

Ćwiczyliśmy razem w grupie i rozwiązywaliśmy zadania, grupy aktywizowały się, a uczestnicy kontaktowali się ze mną również poza zajęciami, aby przesyłać prace i pytać o ich ulepszenie.
Był to stresujący dla mnie, ale bardzo satysfakcjonujący czas, cieszę się, że prezentacje z zajęć okazały się bardzo przydatne w pracy w domu, a uczniowie chwalili sposób przekazywania wiedzy. Miło było słyszeć, że proste instrukcje i sposób prowadzenia zajęć był dla nich przystępny. To było wspaniałe doświadczenie.
W pierwszej grupie uczyły się ze mną trzy dziewczyny, pozdrowienia dla Zuzi, Leny i Poli.
W drugiej grupie dwie dziewczyny oraz dwóch chłopców, pozdrowienia dla Marii, Róży, Wiktora, Konrada i Wojtka.
Razem zajęcia ukończyło 7 osób, jedna grupa trwała dwa semestry, ponieważ pierwsza grupa chciała dalej pracować i ćwiczyć aż do egzaminów.
Na zajęciach indywidualnych w trybie korepetycji oraz w trybie nauczania domowego uczyło się w tym roku ze mą w sumie trzynaścioro maturzystów, z jednym przeprowadziłam jednorazową konsultację dotyczącą matury ustnej, razem zatem czternaścioro maturzystek i maturzystów.
Pozdrowienia dla: Kuby, Jakuba, Franka, Kajtka, Piotrka, Tomka, Zosi, Kamili, Amelii, Patrycji, kolejnego Tomka, Gabi, Oliwii oraz Roksany.
Na regularne zajęcia indywidualne uczęszczały także ósmoklasistki (w tym jedna w szkole włoskiej, a w Polsce zdalnie w szkole polskiej) oraz chodzili ósmoklasiści, razem pięć osób, pozdrowienia dla Basi, Zuzi, Mileny, Marcela, Mikołaja oraz dla osób, które konsultowały się i ćwiczyły ze mną tylko przed samym egzaminem, dwie osoby, pozdrowienia dla Amelii oraz Natana, zatem razem siedem. 🙂
Na regularnych zajęciach indywidulanych spotykałam się także z uczniami klasy 7., Tymkiem oraz Stasiem oraz z uczniami klas 1-3 liceum, pozdrowienia dla Wiktorii, Michała, Kuby, Niny, Mateusza, razem 7 osób.
Przeprowadziłam również zajęcia z zakresu pisania dla dwóch uczniów szkoły podstawowej, po których udało poprawić się wyniki w zakresie pisania opowiadań oraz rozprawek, pozdrowienia dla Erica oraz Franka.
Zatem w tym roku miałam do czynienia z uczennicami i uczniami z różnych klas, różnych poziomów, z najróżniejszymi kłopotami na języku polskim lub wątpliwościami do wyjaśnienia.
Razem pojawiły się u mnie zatem 42 osoby, dwie na bardzo krótko, ponieważ nie mogliśmy się dogadać i tak się zdarza. 😉
Niezła klasa.

Najczęstsze problemy zgłaszane przez uczniów to:
– nieumiejętność pisania rozprawek, brak wsparcia ze strony nauczyciela, jak poprawnie pisać,
– niepewność, co do materiału, który należy opanować do egzaminu ósmoklasisty oraz maturalnego,
– brak umiejętności pisania notatki syntezującej,
– brak wiedzy na temat tego, jakie materiały w Internecie są wartościowe i co może pomóc w nauce w domu,
– kłopoty z efektywnym czytaniem ze zrozumieniem,
– kłopoty z interpretacją tekstu, szczególnie poetyckiego,
– trudności w zrozumieniu zagadnień gramatycznych,
– brak czasu na ćwiczenia podczas lekcji w szkole.

Problemy, które pojawiły się w mojej pracy:
– częste korzystanie z czatu GPT do odrabiania całych prac pisemnych,
– brak skupienia u ucznia,
– brak dyscypliny w powtarzaniu materiału i niechęć do samodzielnego pisania przez ucznia,
– zniechęcenie do przedmiotu przez trudne doświadczenia w szkole,
– brak chęci do czytania lektur lub chociażby streszczeń czy obejrzenia filmu.


Do sukcesów w tym roku mogę zdecydowanie zaliczyć:
– stworzenie e-booka o pisaniu rozprawek maturalnych, który jest dostępny w moim sklepie, poradnik spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem i stał się dodatkową pomocą w nauce w domu i ściągą do utrwalania materiału, można go kupić tutaj: A rozprawka maturalna z języka polskiego? Tak, w jeden dzień – przewodnik krok po kroku, jak na korepetycjach – Zdaszpolski.pl


– stworzenie e-booka z opracowaniem, szczegółowym streszczeniem oraz ćwiczeniami dotyczącego “Balladyny” Juliusza Słowackiego, można go kupić tutaj Jak ogarnąć lekturę, “Balladyna” Juliusza Słowackiego – pełne omówienie treści, streszczenie, cytaty z lektury, przykłady zadań egzaminacyjnych, egzamin ósmoklasisty – Zdaszpolski.pl
– stworzenie poradników do szybkiego nauczenia się pisania zaproszenia, ogłoszenia oraz przemówienia na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego, można go kupić tutaj Jak napisać ogłoszenie, zaproszenie oraz przemówienie – ten produkt zawiera instrukcje trzech form pisemnych – Zdaszpolski.pl
– stworzenie poradnika-powtórki dla uczniów klas szkół podstawowych dotyczącego rodzajów i gatunków literackich oraz innych elementów dotyczących budowy dzieła literackiego, można go kupić tutaj Rodzaje, gatunki literackie, środki stylistyczne i elementy dzieła literackiego – przewodnik do egzaminu, jak na korepetycjach z języka polskiego – Zdaszpolski.pl
– sprawienie, że wielu uczniów bardzo szybko nauczyło się pisać rozprawkę na poziomie szkoły podstawowej i matury, dzięki czemu osiągnęli bardzo dobre wyniki z dłuższych form pisemnych,
– odstresowanie uczniów i zmniejszenie ich lęku dotyczącego egzaminów,
– ciekawe dyskusje na lekcjach,
– poznanie wielu tekstów kultury podczas pracy na lekcji,
– wypracowanie sobie fajnych relacji z uczniami,
– regularne publikacje na profilu na Instagramie oraz Facebooku.

Bardzo mnie również cieszą tegoroczne rekomendacje.

Więcej można przeczytać tutaj OPINIE 

Bardzo dziękuję za zaufanie uczniom oraz ich rodzicom, trzyma kciuki za dalsze sukcesy uczniów!

Co dalej?
W wakacje prowadzę już zajęcia, a w nowym roku szkolnym mam już wypełniony grafik na indywidualne zajęcia. Obecnie zapraszam do grup dla ósmoklasistów oraz maturzystów. Zajęcia będą odbywały się w małych, 7-osobowych grupach online, spotkania dla uczennic i uczniów klas ósmych w poniedziałki i środy o godzinie 18:30 do 20:15, a dla maturzystów we wtorki i czwartki od 18:30 do 20:15.
Zapraszam do kontaktu kontakt@zdaszpolski.pl lub przez Whatsapp +48 504595607

Marta Malarska-Walczak, www.zdaszpolski.pl 

 

Posted in

Marta

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2
  • Produkt dodany do koszyka
    Dodaj kod rabatowy