W każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych. – przykład rozprawki w klasie 8 szkoły podstawowej oraz schemat pisania pracy.

Jesteś w siódmej lub w ósmej klasie i masz problem z rozprawką? Nie wiesz jak ją napisać?
Wprowadzenie do sztuki pisania rozprawki w szkole podstawowej jest kluczowe dla rozwoju umiejętności argumentacji i analizy tekstu. W obliczu zbliżającego się egzaminu ósmoklasisty, dobrze zbudowana rozprawka może stać się kluczowym elementem sukcesu Twojego sukcesu, ponieważ możesz uzyskać za nią aż 20 punktów.
W moim artykule zamieszczam przykładową pracę napisaną przez mojego ucznia – Franka. Od prawie 20 lat uczę, jak pisać, jak pracować nad błędami, a pracę uczniów zamieszczam dla innych, aby mogli zapoznać się ze schematem.
Proces pisania rozprawki nie jest aż tak trudny do opanowania.  Skorzystaj ze wskazówek na przykładzie tej pracy i sprawdź strategię. która pomaga uczniom skutecznie przygotować się do egzaminacyjnego wyzwania.
Jeśli czujesz niepewność i strach przed pisaniem, a także nie wiesz jak samemu się za to zabrać, skorzystaj z mojej pomocy – oferuję konsultacje dotyczące pisania rozprawek, sprawdzam prace, a także daję rady, które pomogą Ci szybko opanować sztukę pisania – sprawdź  Konsultacja i redakcja – rozprawka ósmoklasisty – Zdaszpolski.pl
Możesz również skorzystać z mojego świetnego poradnika w formie pdf na temat pisania rozprawek – Jak napisać rozprawkę ósmoklasisty – Zdaszpolski.pl
A poniżej znajdziesz rozprawkę na temat: W każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych. Napisz rozprawkę, w której rozważysz trafność tego stwierdzenia.
Praca napisana przez ucznia klasy ósmej – Franka, poprawiona i zredagowana przeze mnie. Franek wyraził zgodę na wykorzystanie jego pracy na blogu, w celu umożliwienia nauki innym, za co bardzo mu dziękuję!


TEMAT
W każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych. Napisz rozprawkę, w której rozważysz trafność tego stwierdzenia.

Rozprawka rozpisana na schemat 

1. WSTĘP – WYJAŚNIASZ GŁÓWNE ZAGADNIENIE TEMATU PRACY
Podziw to uczucie, na które składa się zaskoczenie i uznanie naraz.  Dzięki niemu zazwyczaj człowiek też chce komuś zaimponować i stawać się lepszy.
2. POD KONIEC WSTĘPU UMIESZCZASZ TEZĘ
Moim zdaniem w każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych.
4. MIĘDZY TEZĄ A ROZWINIĘCIEM UMIESZCZASZ ZDANIE ŁĄCZĄCE 
Motyw podziwu można znaleźć w wielu utworach literackich.
5. WPROWADZASZ – PRZYKŁAD, KTÓRY SKŁADA SIĘ Z 
WPROWADZENIA DO LEKTURY 
„Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza to epopeja narodowa napisana w romantyzmie.
ARGUMENTU 
W tym utworze można znaleźć dowód na to, że w każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych.
OPISU SYTUACJI, KTÓRA DOWODZI SŁUSZNOŚCI ARGUMENTU
Dobrym przykładem może być Jacek Soplica, który uratował szlachtę Dobrzyńskich podczas ataku Moskali na Soplicowo. Po zajeździe na szlachta była pijana. Moskale przywiązali szlachtę do stodoły. Wtedy przyjechał Jacek i ich wszystkich odwiązał. Przyczynił się on do obrony Soplicowa przed Rosjanami. To wymagało wielkiej odwagi.
WNIOSKU CZĄSTKOWEGO
Na pewno Wąsal zasłużył sobie na podziw innych. Jego postawa dowodzi, że człowiek może wykazać się czymś wyjątkowym i ludzie będą pod wrażeniem jego działania.
WPROWADZASZ – PRZYKŁAD NR 2, KTÓRY JEST TAK SAMO ZBUDOWANY
Zachowanie bohatera utworu epickiego “Mały Książę” pokazuje, że miał wiele cech, by wzbudzić podziw w innych.
Poświęcił się dla swojej Róży. Gdy wylądował na ziemi dowiedział się o tym, że róż jest więcej niż jego na jego planecie, ale on chciał wrócić do swojej, ponieważ to ona była dla niego wyjątkowa. Zdecydował się ponieść śmierć przez ukąszenie węża, aby wrócić do swojej Róży, za którą bardzo tęsknił na ziemi. Pokierowała go miłość. Był do niej tak przywiązany, że nie mógł bez niej żyć. To poświęcenie definitywnie zasługuje na podziw innych.
6. PISZESZ ZAKOŃCZENIE, CZYLI POTWIERDZASZ, ŻE UDOWODNIŁEŚ TEZĘ, PODSUMOWUJESZ ARGUMENTY
Postawiona na początku teza została udowodniona. Na podstawie przedstawionych argumentów można stwierdzić, że każdy zasługuje na podziw. Może wykazać się odwagą i uratować innych lub poświęcić swoje życie dla miłości i powrotu tam, skąd przybył.
Krótszy schemat 

1. WSTĘP – WYJAŚNIASZ GŁÓWNE ZAGADNIENIE TEMATU PRACY
2. POD KONIEC WSTĘPU UMIESZCZASZ TEZĘ
Moim zdaniem w każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych.
4. MIĘDZY TEZĄ A ROZWINIĘCIEM UMIESZCZASZ ZDANIE ŁĄCZĄCE
5. WPROWADZASZ – PRZYKŁAD, KTÓRY SKŁADA SIĘ Z
WPROWADZENIA DO LEKTURY
ARGUMENTU
OPISU SYTUACJI, KTÓRA DOWODZI SŁUSZNOŚCI ARGUMENTU
WNIOSKU CZĄSTKOWEGO
WPROWADZASZ – PRZYKŁAD NR 2, KTÓRY JEST TAK SAMO ZBUDOWANY
6. PISZESZ ZAKOŃCZENIE, CZYLI POTWIERDZASZ, ŻE UDOWODNIŁEŚ TEZĘ, PODSUMOWUJESZ ARGUEMNTY

Cała praca bez podziału na schemat

       Podziw to uczucie, na które składa się zaskoczenie i uznanie naraz.  Dzięki niemu zazwyczaj człowiek też chce komuś zaimponować i stawać się lepszy.
Moim zdaniem w każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych. Motyw ten można znaleźć w wielu utworach literackich.
        „Pan Tadeusz” Adama Mickiewicza to epopeja narodowa napisana w romantyzmie. W tym utworze można znaleźć dowód na to, że w każdym jest coś, co zasługuje na podziw innych.  Dobrym przykładem może być Jacek Soplica, który uratował szlachtę Dobrzyńskich podczas ataku Moskali na Soplicowo. Po zajeździe na szlachta była pijana. Moskale przywiązali szlachtę do stodoły. Wtedy przyjechał Jacek i ich wszystkich odwiązał. Przyczynił się on do obrony Soplicowa przed Rosjanami. To wymagało wielkiej odwagi.
Na pewno Wąsal zasłużył sobie na podziw innych. Jego postawa dowodzi, że człowiek może wykazać się czymś wyjątkowym i ludzie będą pod wrażeniem jego działania.
      Zachowanie bohatera utworu epickiego “Mały Książę” pokazuje, że miał wiele cech, by wzbudzić podziw w innych. Poświęcił się dla swojej Róży. Gdy wylądował na ziemi dowiedział się o tym, że róż jest więcej niż na jego planecie, ale on chciał wrócić do swojej, ponieważ to ona była dla niego wyjątkowa. Zdecydował się ponieść śmierć przez ukąszenie węża, aby wrócić do swojej Róży, za którą bardzo tęsknił na ziemi. Pokierowała go miłość. Był do niej tak przywiązany, że nie mógł bez niej żyć. To poświęcenie definitywnie zasługuje na podziw innych.
    Postawiona na początku teza została udowodniona. Na podstawie przedstawionych argumentów można stwierdzić, że każdy zasługuje na podziw. Może wykazać się odwagą i uratować innych lub poświęcić swoje życie dla miłości i powrotu tam, skąd przybył.
264 słowa

Potrzebujesz pomocy? Sprawdź, co mogę dla Ciebie zrobić!
Sprawdź ten produkt Jak napisać rozprawkę ósmoklasisty – Zdaszpolski.pl
oraz ten Konsultacja i redakcja – rozprawka ósmoklasisty – Zdaszpolski.pl

????‍????Jestem Marta i od prawie 20 lat przygotowuje do egzaminów maturalnych oraz egzaminów do klasy ósmej, a wcześniej do gimnazjum.
O sukcesach moich uczniów świadczą świetne rekomendacje i powracający uczniowie, a nie liczba obserwujących na Instagramie.
Wszystkie moje materiały przygotowuję sama na podstawie wieloletniej praktyki udzielania korepetycji.
Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i aktywną od lat korepetytorką.
Codziennie pracuję z uczniami klas ósmych, uczniami w nauczaniu domowym oraz maturzystami.
Chcesz sprawdzić opinie o mnie❓Wpisz w Google ⤵️
????Marta Malarska Walczak korepetycje ????i przekonaj się.

Posted in

Marta

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

0
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu
      Dodaj kod rabatowy